Wielokrotnie w długiej historii ruchu uniwersytetów ludowych stawiano pytanie o aktualność jego idei: uczenia holistycznego, dialogicznego i praktycznego w silnym związku z naturą i otoczeniem społecznym. Ta idea broni się także w XXI wieku, czego dowodzą autorzy książki „Uniwersytety ludowe wobec wyzwań antropocenu. Jak i czego uczyć w XXI wieku?"

Książka jest wartościowym wielogłosem specjalistów z różnych dziedzin związanych z ideą i praktyką uniwersytetów ludowych w różnych krajach Europy na temat wyzwań współczesności – zmian klikmatycznych, analfabetyzmu funkcjonalnego, uczenia się dorosłych pod dużą presją czasu i różnorodnych oczekiwań. Książka inspiruje do refleksji na temat życia w XXI wieku oraz pracy edukacyjnej z dorosłymi.

dr hab. Hanna Solarczyk-Szwec, prof. UMK

 

Chcielibyśmy zaprosić Państwa do lektury książki zatytułowanej „Uniwersytety ludowe wobec wyzwań antropocenu. Jak i czego uczyć w XXI wieku?", która jest owocem międzynarodowego projektu Uczyć ekologii w grundtvigiańskim stylu (TOL), z programu Erasmus+. Jest ona również dostępna w języku angielskim TUTAJ.

  

0001 6

 

 

Dane kontaktowe

Stowarzyszenie ZIARNO

Grzybów 1/2
09-533 Słubice

tel./fax: 24 277 89 63
tel. kom.: +48 510 919 843
e-mail: ziarnongo@o2.pl

Sfinansowano ze środków Ministra Kultury

i Dziedzictwa Narodowego, programu Erasmus+, duńskiej Fundacji Velux, a także Narodowego Instytutu Wolności ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030.

Akronim. Kolor. JPG        PROO